Taloyhtiöpäivä kerää taas paljon taloyhtiöväkeä Jyväskylän Paviljonkiin 2.11.

Julkaistu: 30.09.2023

Viidettä kertaa järjestettävästä Keski-Suomen Taloyhtiöpäivästä on muodostunut yksi maan suurimmista taloyhtiöille suunnatuista tapahtumista.

Kaikille avoimessa messutapahtumassa kohtaavat vuosittain liki 60 näytteilleasettajaa ja 600 taloyhtiöasioista kiinnostunutta vierasta. Tapahtuma on suunnattu erityisesti taloyhtiöiden hallitusten jäsenille sekä isännöitsijöille ja muille kiinteistöalan ammattilaisille, mutta avoin kaikille taloyhtiöasioista kiinnostuneille asukkaille ja osakkaille.

Kiinteistöliiton ja Isännöintiliiton yhteisellä osastolla asiantuntijat antavat neuvontaa lakiasioissa ja korjausrakentamisen asioissa. Huoneistotietojärjestelmän osastolla on tarjolla apua taloyhtiön osakeluettelon siirtoon ja Swecon osastolla energianeuvontaa.

Messuhallin ohjelmalavalla on puolen tunnin välein tietoiskuja taloyhtiöille tärkeistä ajankohtaisista aiheista. Isännöintiliiton lakiasiantuntija Jenni Valkama kertoo isännöinnin eettisistä ohjeista ja uudistuvasta valvontajärjestelmästä, Kiinteistöliiton juristi Tiina Räsänen taloyhtiöiden maksukyvystä ja korjausrakentamisen asiantuntija Jari Halonen kiinteistöjen suunnitelmallisesta kunnossapidosta. Naapuruussovittelun keskuksen sovittelija Päivi Yli-Kosken aiheena on asumisen riidat taloyhtiöissä ja niiden sovittelu. Maanmittauslaitoksen asiantuntija Miika Kekola kertoo, mitä uusi huoneistotietojärjestelmä tarkoittaa taloyhtiön osakkaille. Lisäksi luodaan katsaus taloyhtiöiden kustannusten kehittymiseen vuonna 2024.

Paneelikeskustelussa asiantuntijat pohtivat mitä uusia keinoja taloyhtiöillä voisi olla korjaushankkeiden rahoittamiseen jatkossa.

Päivän päätteeksi julkistetaan vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja ja vuoden taloyhtiöteko Keski-Suomessa.

Tarjolla on koko päivän runsas kahvitori, missä on suolaista ja makeaa purtavaa, ja 120 vuotta täyttävä Kiinteistöliitto Keski-Suomi tarjoaa messuvieraille synttärikakkua.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Keski-Suomen Ammatti-isännöitsijät ja Kiinteistöliitto Keski-Suomi.

Tapahtumasivu: Taloyhtiopaiva.fi

Ilmoittautuminen messuvieraaksi tästä

Lisätietoja:

Kiinteistöliitto Keski-Suomi, toiminnanjohtaja Hannu Mähönen, puh. 045 1106333, hannu.mahonen@kiinteistoliitto.fi

Keski-Suomen Ammatti-isännöitsijät, hallituksen puheenjohtaja Anne Såg, puh. 044 7372270, puheenjohtaja.ksai@outlook.com