Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja on keskusteleva ja osallistava tiimipelaaja

Julkaistu: 02.11.2023

Kiinteistöliitto Keski-Suomi on halunnut tuoda esiin tekoja, hankkeita ja henkilöitä, jotka ovat toiminnallaan vaikuttaneet positiivisesti taloyhtiöiden ja koko kiinteistöalan toimintaympäristön kehittämiseen. Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja ja vuoden taloyhtiöteko julkistettiin Keski-Suomen Taloyhtiöpäivä -messutapahtumassa Jyväskylän Paviljongissa.

Vuoden taloyhtiöpuheenjohtajaksi saatiin määräaikaan mennessä 13 ehdotusta ja vuoden taloyhtiöteoksi 7 ehdotusta. Valinnat teki Kiinteistöliitto Keski-Suomen hallitus.

Vuoden taloyhtiöpuheenjohtaja Keski-Suomessa on Asunto Oy Jyväskylän Ainon hallituksen puheenjohtaja Antero Kotilainen. Antero Kotilainen on tarkka ja jämäkkä, mutta samalla keskusteleva ja osallistava puheenjohtaja. ”Tarkka taloudenpito on hänellä hanskassa, sopimukset on kilpailutettu ja saatu sitä kautta säästöjä. Yhtiötä hoidetaan Anteron johdolla tehdyn strategian mukaisesti tulevaa ennakoiden ja asumisviihtyisyyttä kohottaen. Investoinnit ja hankinnat tehdään kuitenkin harkiten. Kustannusten hallinta on auttanut pitämään vastikkeen vakaana”, esityksen perusteluissa kerrotaan.

Antero pitää huolta myös siitä, että pihatalkoot ja ’pihaparlamentti’ kokoontuvat pari kertaa vuodessa. Tällöin vaihdetaan kuulumiset, tutustutaan uusiin naapureihin ja kuullaan yhtiön ajankohtaiset asiat. Asukkaat voivat muulloinkin ottaa häneen yhteyttä matalalla kynnyksellä, jos jokin talon asia mietityttää. Hänen johdollaan on tehty asukaskyselyitä mm. turvallisuuteen liittyen ja informoitu asukkaita ajankohtaisista asioista. Keskustelu ja erilaisten mielipiteiden kuuntelu on Anterolle tärkeää ennen päätöksentekoa. Yhteisenä tavoitteena viihtyisä ja arvostettu taloyhtiö!”, perusteluissa jatketaan.

Vuoden taloyhtiöteko on Jari Hintikka Oy:n myyntipäällikkö Janne Sepposen kiitettävä toiminta ja tiedottaminen jyväskyläläisen Asunto Oy Tuulimyllyntie 23:n salaoja/piharemonttihankkeessa. ”Auttava, ystävällinen ja ymmärtäväinen vaikeissakin asioissa”, todetaan esityksen perusteluissa.

Lisätiedot: Hannu Mähönen, toiminnanjohtaja, 045 110 6333, hannu.mahonen@kiinteistoliitto.fi