Jämsässä koko maan kovin vesi- ja jätevesikustannusten nousu

Julkaistu: 10.09.2020

Kiinteistöliiton tänään julkistetussa selvityksessä Keski-Suomesta mukana olivat Jyväskylä ja Jämsä.

Kiinteistöliiton valtakunnallisen indeksitalo-selvityksen mukaan kuntakohtaiset kiinteistökustannukset nousivat Jyväskylässä vuoden aikana 0,3 prosenttia ja ovat nyt 2,86 euroa asuinneliömetriltä kuukaudessa. Jämsässä kustannukset nousivat 2,3 prosenttia ja ovat nyt 2,51 euroa neliömetriltä.

Kiinteistöliiton selvityksen mukaan Jämsässä oli vuoden aikana koko maan kovin vesi- ja jätevesikustannusten nousu, 7,6 prosenttia. Myös jätehuollon kustannukset nousivat Jämsässä peräti 8,8 prosenttia. Selvityksen mukaan Jämsä on kuitenkin yksi edullisimmista kunnista, mitä tulee kaukolämmön kustannuksiin.

Kiinteistöliiton valtakunnallisessa selvityksessä oli tänä vuonna mukana kaikkiaan 59 kaupunkia ja kuntaa, joista Jämsä on yhdeksänneksi edullisin. Kymmenen suurimman kaupungin joukossa Jyväskylä on kolmanneksi kallein, edellään vain Helsinki ja Turku.

Lue lisää Kiinteistöliiton selvityksestä