Kiinteistöyhdistyksen vuosikokouksen 2021 päätöksiä

Julkaistu: 21.04.2021

Kiinteistöyhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 20.4.2021. Kokoukseen oli ilmoitettu määräaikaan mennessä 91 jäsenyhtiötä, joita edusti 64 henkilöä.

Kokouksessa 62:ta jäsenyhtiötä edusti hallituksen puheenjohtaja, 25:ta jäsenyhtiötä hallituksen valtuuttama edustaja ja neljää jäsenyhtiötä isännöitsijä (oto) tai toimitusjohtaja.

Ensimmäistä kertaa yhdistyksen kokoukseen oli mahdollista osallistua myös etäyhteydellä (Microsoft Teams) ja yhtä edustajaa lukuun ottamatta kaikki näin tekivät. Äänestykset suoritettiin käyttämällä sähköistä äänestyspalvelua (SignSpace). Teknisesti kokous sujui hyvin.

Kokouksessa esitettiin hallituksen kertomus yhdistyksen toiminnasta, tilinpäätös ja tilintarkastuskertomus vuodelta 2020. Kokous päätti vahvistaa tilinpäätöksen ja myöntää vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toiminnanjohtajalle. Kokous päätti myös vuoden 2021 talousarviosta ja toimintasuunnitelmasta. Jäsenmaksut päätettiin pitää ennallaan ja uusille jäsenille myönnetään 50 % alennus liittymisvuoden jäsenmaksusta.

Hallituksen varsinaisten jäsenten lukumäärä pudotettiin 14:sta 10:een. Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi erovuoroisten tilalle kaudelle 2021-2023 valittiin Jaakko Selin (Jyväskylä), Virpi Ruotsalainen (Saarijärvi), Aki Vesin (Jyväskylä) ja Vesa Lensu (Jyväskylä) sekä varajäseneksi Minna Pusa (Jyväskylä). Hallituksen varsinaiseksi jäseneksi siirtyneen Selinin tilalle toiseksi varajäseneksi valittiin Lahja Mehto (Jyväskylä) yhden vuoden kaudeksi. Kaikki ovat jäsentaloyhtiöiden hallitusten puheenjohtajia.

Yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Vesa Lensu ja varapuheenjohtajaksi Jaakko Selin.

Kokouksen aineisto löytyy jäsensivuilta