Neuvontapuheluiden määrä kovassa kasvussa Keski-Suomessa

Julkaistu: 06.08.2021

Kiinteistöliitto Keski-Suomen jäsenet soittivat neuvontapalveluihimme tammi-kesäkuun aikana yhteensä 522 puhelua, mikä on yli 20 % enemmän kuin vastaavana ajankohtana viime vuonna.

Puheluista 232 soitettiin paikalliseen neuvontaamme Jyväskylässä. Tässä on lisäystä huimat yli 50 % viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Tänäkin vuonna on kysytty eniten korjaus- ja kunnossapitovastuusta. Muita suosittuja aiheita ovat olleet autopaikat ja sähköautoasiat, isännöitsijä, hallituksen toiminta ja osakkaan muutostyöt.

Neuvontaan soittaneista 37 % oli hallituksen puheenjohtajia, 18 % hallituksen jäseniä ja 35 % isännöitsijöitä.

Taloyhtiöiden hallinnossa joutuu välillä kiperiin tilanteisiin. Apua löytyy yleensä yhdellä puhelinsoitolla Kiinteistöliiton asiantuntijoille.

Kiinteistöliittoon kuuluvan taloyhtiön johto saa asiantuntijoilta maksutonta lakineuvontaa, talous- ja veroneuvontaa, korjaus- ja teknistä neuvontaa sekä energianeuvontaa.