Kiinteistöliitto Keski-Suomi mukana Astetta alemmas -kampanjassa

Julkaistu: 19.09.2022

Kiinteistöliitto Keski-Suomi osallistuu 10.10. alkavaan Astetta alemmas -kampanjaan. Haastamme myös kaikki alueemme taloyhtiöt mukaan kampanjaan tekemään omia, taloyhtiötason energiatekoja sekä kannustamaan taloyhtiöiden asukkaita säästämään energiaa.

Venäjän hyökkäys Ukrainaan on muuttanut Euroopan energiatilannetta. Energian saatavuudella ja hinnalla on vaikutusta jokaisen suomalaisen arkeen.

Motiva, Energiavirasto, työ- ja elinkeinoministeriö, valtioneuvoston kanslia, ympäristöministeriö ja Sitra käynnistävät energiansäästökampanjan 10.10. energiansäästöviikolla ja se jatkuu koko lämmityskauden. Tavoitteena on saavuttaa merkittävä energiansäästö.

Jos kaikissa suomalaiskodeissa lasketaan huonelämpötilaa yhdellä asteella, säästetty energia vastaa 90 000 sähkölämmitteisen omakotitalon vuosikulutusta.

Kaikkein pienimpienkin energiansäästötoimien merkitys moninkertaistuu, kun teemme ne yhdessä. Ilmoittakaa teidänkin taloyhtiönne mukaan kampanjaan!

Kampanjan sivut: www.astettaalemmas.fi