Ehdokkaat kiinteistöyhdistyksen hallitukseen kaudelle 2021-2023

Julkaistu: 18.03.2021

Yhdistyksen vuosikokouksessa 20.4.2021 valitaan hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle. Kymmenen henkilöä on ilmoittanut yhdistyksen vaalivaliokunnalle olevansa käytettävissä hallitukseen. Ehdokkaaksi voi ilmoittautua vielä kokouksessakin.

Katso nykyinen hallitus ja lista erovuorossa olevista jäsenistä: keski-suomi.kiinteistoliitto.fi/yhdistys/hallitus/

Seuraavat henkilöt ovat ilmoittaneet vaalivaliokunnalle olevansa käytettävissä hallitukseen:

Jarmo Eräjärvi, Jyväskylä

Sähkömekaanikko, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Pitkä kokemus kiinteistösijoittajana, taloyhtiöiden hallituksissa ja puheenjohtajana, aikaisemmin myös isännöitsijänä. Työhistoriani on teollisuuden tutkimus- ja tuotekehitystehtävissä. Siksi seuraan kiinteistötekniikan kehitystä ja haluan olla mukana kehittämässä siitä koulutusta jäsenillemme.”

Tommi Franssila, Jyväskylä

Lehtori, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Olen saanut arvokasta kokemusta Jyväskylän keskusta-alueen 1962 rakennetun talon hallituksen puheenjohtajana usean vuoden ajan, ja sen perusteella minulla on kokemusta ja näkemystä palvelujen ja avun tarpeista taloyhtiöillä. Työni kautta voin auttaa myös yhteistyössä korkeakoulujen kanssa.”

Kimmo Juutilainen, Jyväskylä

Upseeri (eläkkeellä), asunto-osakeyhtiön hallituksen jäsen, asukasisännöitsijä

”Olemme vaimoni kanssa nyt noin kaksi vuotta omistaneet elämämme ensimmäisen asunnon asunto-osakeyhtiöstä. Kiinnostuin hallitustyöstä ja päädyin isännöitsijäksi (taloyhtiön oto-isännöitsijä). Kiinteistöyhdistys tarjoaa tähän lisää tietoa ja antaa laajempaa näkemystä. Olen aikanaan toiminut järjestö- ja yhdistystoiminnassa.  Nykyään harrastan kuntoliikuntaa ja veneilyä.”

Vesa Lensu, Jyväskylä

Lakimies, varatuomari, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

“Olen toiminut kuusi vuotta Keski-Suomen Kiinteistöyhdistyksen hallituksen puheenjohtajana ja Suomen Kiinteistöliiton hallituksessa sekä kolme vuotta Kiinteistöliiton työvaliokunnassa, joten paikallinen ja valtakunnallinen toiminta on minulle tuttua. Juristin koulutus, 30 vuoden ammatin harjoittaminen sekä tuhannet hoidetut toimeksiannot antavat vahvan pohjan sekä paikallisen kiinteistöyhdistyksen että Kiinteistöliiton tehtävien hoitamiseen.”

Lahja Mehto, Jyväskylä

Yrittäjä, tradenomi (AMK), taloushallinnon AT, merkonomi, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Taustallani on pitkä työura rahoitus- ja sijoitusalan työtehtävistä sekä taloushallinnon tehtävistä. Nykyinen työni sisältää lisäksi eri ikäisiin kiinteistöihin ja päivittäiseen asumiseen liittyviä asioita. Toimin muutamassa taloyhtiössä hallituksen puheenjohtajana. Koen Kiinteistöyhdistyksen hallituksen keskeisiksi tehtäviksi ymmärtää jäsenten tarpeet ja kehittää jatkuvasti toimintaa jäsentaloyhtiöiden eduksi sekä hoitaa jatkossakin huolellisesti taloutta ja sijoitustoimintaa.”

Riitta Penttinen, Jyväskylä

Tutkimuspäällikkö, diplomi-insinööri, tekniikan tohtori, FM, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Minulla on kokemusta niin omakotitalo- kuin rivitalo- ja kerrostaloasumisesta - ja näistä asumismuodoista minulle sopivat vaihtoehdot ovat joko rivitalo kaupungin keskustan välittömässä läheisyydessä tai kerrostalo Jyväskylän yläkaupungilla. Arvostan kaunista kaupunkia, jonka kehittämisessä ymmärretään alueen omaleimaisuus - Jyväskylässä olennaista on sen ymmärtäminen, että kaikesta huolimatta tämä on kuitenkin pikkukaupunki. Ja juuri se on Jyväskylän paras puoli!”

Jari Pihlajasaari, Jyväskylä

Tekninen asiantuntija, talonrakennusteknikko

"Teknisenä isännöitsijänä minulla on pitkä kokemus talotekniikan hallinnasta ja energian säästämisen toimenpiteistä. Jatkuva rakennuttaminen ja korjaustoiminta pitää minut jatkuvasti nykytekniikan ja uusien innovaatioiden äärellä ja sitä kautta pystyn tuomaan sen alan kokemusta yhdistyksen hallitukseen."

Virpi Ruotsalainen, Saarijärvi

Projektisihteeri, tradenomi (AMK), asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Koen tärkeäksi välittää hallitukselle Saarijärven alueen taloyhtiöiden näkökantoja, joihin aion perehtyä alueen taloyhtiöiden hallitusten verkostoitumisen, aktiivisen yhteydenpidon ja vuoropuhelun avulla. Haluan hyödyntää saamaani tietoa alueemme ja Saarijärven kaupungin kehittämisessä taloyhtiöiden näkökulmasta.”

Merja Skopa-Taipalus, Muurame

Eläkkeellä, ent. pankkitoimihenkilö, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

"Asumiseen liittyvät asiat ovat aina kiinnostaneet minua. Olen toiminut 41 vuotta rahoitusalan tehtävissä. Olen suorittanut LKV- ja isännöitsijän tutkinnot ja toimin asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtajana sekä riita- ja rikosasioiden sovittelijana. Haluan antaa panokseni yhdistykselle tavallisen asunnon omistajan ja asujan näkökulmasta."

Aki Vesin, Jyväskylä

Laskentamerkonomi, talousalan asiantuntija, asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja

”Minulla on ammattitutkinnot rakentamisesta, taloushallinnosta (KLT) ja johtamisen erikoistutkinto, kokemusta eri yritysten hallitustyöskentelystä (HHJ) sekä useita taloyhtiöiden hallitusjäsenyyksiä ja puheenjohtajuuksia. Haluan osaltani tuoda yhdistyksen hallituksessa näiden omien vahvuusalueiden tuntemusta päätöksentekoon ja yhdistyksen toimintaan. Haluan luoda myös yhteistyötä yhdistyksen eri sidosryhmien kanssa rakentavassa hengessä sekä edistää ja valvoa jäsentemme asioita.”