Ylimääräinen yhdistyksen kokous päätti kiinteistön ostamisesta

Julkaistu: 16.11.2022

Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys ry:n ylimääräinen yhdistyksen kokous 16.11.2022 päätti yksimielisesti, että yhdistys ostaa Jyväskylän Yliopistonkatu 11 kiinteistön Keski-Suomen Martat ry:ltä.

Kaupan kohteena olevaan kiinteistöön kuuluu 1080 m2 tontti ja sillä sijaitseva puutalo, joka on kulttuurihistoriallisesti arvokas ja osittain suojeltu. Talo on rakennettu alun perin vuonna 1863 ja siirretty nykyiselle paikalleen vuonna 1914. Talo oli pitkään Fredriksonin suvun asuinkäytössä. Marttaliitto osti kiinteistön Keski-Suomen Marttojen käyttöön vuonna 2009 ja talon mittava, perinteitä kunnioittava remontti valmistui vuonna 2010.

Keski-Suomen Martat jatkaa nykyisissä tiloissaan vuokralla ainakin viiden vuoden ajan. Talon alakerran juhla- ja kokoustilat on vuokrattu Pitopalvelu Sipiselle ainakin 30.4.2025 saakka. Talon yläkerran tiloihin muuttaa Kiinteistöliitto Keski-Suomen toimisto. Kiinteistöliitto Keski-Suomi suunnittelee tilojen käyttämistä jatkossa myös koulutuksiin ja muihin jäsentapahtumiin.

Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys ry on vuonna 1903 perustettu kiinteistönomistajien jäsenpalvelu- ja edunvalvontajärjestö. Sen jäseninä on yli 1750 kiinteistöä Keski-Suomen alueella. Yhdistys on yksi Suomen Kiinteistöliiton alueellisista jäsenyhdistyksistä ja käyttää nimeä Kiinteistöliitto Keski-Suomi.

Lisätietoja:

Toiminnanjohtaja Hannu Mähönen, 045 110 6333, hannu.mahonen@kiinteistoliitto.fi

Hallituksen puheenjohtaja Vesa Lensu, Kiinteistöliitto Keski-Suomi, 0400 542 336, toimisto@lensu.fi