Uusi Keski-Suomen Kiinteistöviesti käsittelee mm. avainhallintaa

Julkaistu: 07.12.2022

Keski-Suomen Kiinteistöviesti 4/2022 postitetaan jäsentalojen edustajille 12.-16.12. Näköislehden voi lukea jo nyt kotisivuiltamme ja jäsensivuilta.

Avainhallinta on yksi kiinteistön turvallisuuden perustekijöistä. Se on kunnossa silloin, kun tiedetään olemassa olevien avaimien määrä ja erityisesti se, kenen hallussa ne ovat.

Henkilötietojen tietosuoja ja siitä huolehtiminen koskettaa jokaista taloyhtiötä. Johdatusta aiheeseen tarjosi Kiinteistöliiton 18.10. järjestämä webinaari.

Taloyhtiöissä aurinkosähkön tehokas hyödyntäminen ei ole ollut niin helppoa kuin omakotitaloissa. Hyvityslaskentamalli parantaa tilannetta asunto-osakeyhtiöissä. Tällöin taloyhtiö ja sen osakkaat saavat suuremman taloudellisen hyödyn aurinkosähköinvestoinnistaan.

Taloyhtiöille on taas tarjolla korjauksiin runsaasti valtion avustusrahaa. Tukea myönnetään erityisesti rakennusten energiatehokkuutta ja esteettömyyttä edistäviin hankkeisiin, mutta myös esimerkiksi sisäilmaa parantaviin suunnittelu- ja korjaustoimiin.

Ilmastonmuutos on totisinta totta. Sen mukanaan tuomia vaikutuksia on vaikea ennustaa, mutta varmaa on, että ilmastonmuutos ja sään ääri-ilmiöiden lisääntyminen vaikuttavat myös suomalaisten taloyhtiöiden arkeen. Mitä enemmän ilmasto lämpenee, sitä enemmän ja suurempia muutoksia tulee eteen.

Kiinteistöliiton lakimiesten asiantuntija-artikkelit käsittelevät osakkaiden yhdenvertaisuutta asunto-osakeyhtiössä ja sitä, voiko asunnon uusi omistaja olla vastuussa edellisen omistajan vastikerästeistä.

Lehdessä on myös tunnelmia 3.11. Paviljongissa järjestetystä Keski-Suomen Taloyhtiöpäivä -messutapahtumasta.

Keski-Suomen Kiinteistöviesti -jäsenlehti postitetaan kaikille yhdistykseemme kuuluvien taloyhtiöiden hallitusten jäsenille ja muille henkilöille, joiden tiedot ovat jäsenrekisterissämme. Jos et saa paperilehteä tai saat lehden, vaikka et enää ole taloyhtiön hallituksessa tai muissa luottamustehtävissä, ilmoitathan siitä meille!

Näköislehti on luettavissa Kiinteistöliitto Keski-Suomen sivuilla ja jäsensivuilla.