Jäsentemme tyytyväisyys kasvanut taas selvästi
Julkaistu: 20.09.2024
Jäsenkiinteistöjen edustajat ovat erittäin tyytyväisiä Kiinteistöliitto Keski-Suomen palveluihin ja toimintaan. Tyytyväisyys on noussut selvästi kolmen viime vuoden aikana kaikkien palvelujen kuten myös edunvalvonnan osalta. Kattavaan jäsentyytyväisyyskyselyyn vastasi touko-kesäkuussa liki 400 henkilöä Keski-Suomesta.
Peräti 97 prosenttia vastaajista on valmiita suosittelemaan jäsenyyttä kokemustensa perusteella ja liki puolet kertoo niin jo tehneensäkin. Kouluarvosanaksi jäsenyydelle annettiin keskimäärin 8,64. Vastaajat kokevat palveluiden kehittyneen viimeisen kolmen vuoden aikana selvästi parempaan suuntaan.
Neuvontapalveluista tunnetaan alueellamme parhaiten Kiinteistöliiton lakineuvonta ja yhdistyksen toiminnanjohtajan antama jäsenneuvonta, mutta muutkin neuvontapalvelut koetaan tärkeiksi. Jäsensivuilta löytyvä lakibotti tunnetaan vielä huonosti.
Viestintämme koetaan asiantuntevaksi, ajankohtaiseksi ja monipuoliseksi. Parhaiten tunnetaan yhdistyksen oma jäsenlehti, Keski-Suomen Kiinteistöviesti, sekä kuukausittainen jäsenkirje.
Jäsenet ovat entistä tyytyväisempiä paikalliseen ja alueelliseen edunvalvontaan kuten myös Kiinteistöliiton valtakunnalliseen ja EU-edunvalvontaan. Alueellisen edunvalvonnan tärkeimmiksi asioiksi koetaan energia, rakentamisen ja remontoinnin lupa-asiat sekä asumisen kustannukset.
Henkilöstön ammattitaitoa ja palveluhenkisyyttä pidetään korkeassa arvossa ja jäsenmaksua edullisena suhteessa palveluiden korkeaan laatuun.
Tutkimuksen tulokset osoittavat jälleen, että toimintamme ja palvelumme vastaavat hyvin jäsenten tarpeita ja toiveita. Toki aina löytyy kehitettävääkin, ja kyselyn tuloksista on meille paljon apua, kun suunnittelemme tulevien vuosien toimintaa taloyhtiöiden eduksi.
Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille. Tästä meidän on hyvä jatkaa!
Kiinteistöliiton tiedote kyselyn valtakunnallisista tuloksista