Neuvontapuheluiden määrä kovassa kasvussa Keski-Suomessa

Neuvontapuheluiden määrä kovassa kasvussa Keski-Suomessa

Julkaistu: 06.08.2021

Kiinteistöliitto Keski-Suomen jäsenet soittivat neuvontapalveluihimme tammi-kesäkuun aikana yhteensä 522 puhelua, mikä on yli 20 % enemmän kuin vastaavana ajankohtana viime vuonna.

Puheluista 232 soitettiin paikalliseen neuvontaamme Jyväskylässä. Tässä on lisäystä huimat yli 50 % viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

Tänäkin vuonna on kysytty eniten korjaus- ja kunnossapitovastuusta. Muita suosittuja aiheita ovat olleet autopaikat ja sähköautoasiat, isännöitsijä, hallituksen toiminta ja osakkaan muutostyöt.

Neuvontaan soittaneista 37 % oli hallituksen puheenjohtajia, 18 % hallituksen jäseniä ja 35 % isännöitsijöitä.

Taloyhtiöiden hallinnossa joutuu välillä kiperiin tilanteisiin. Apua löytyy yleensä yhdellä puhelinsoitolla Kiinteistöliiton asiantuntijoille.

Kiinteistöliittoon kuuluvan taloyhtiön johto saa asiantuntijoilta maksutonta lakineuvontaa, talous- ja veroneuvontaa, korjaus- ja teknistä neuvontaa sekä energianeuvontaa.  

Haku

Kirjoita hakukenttään hakusana tai sen osa. Älä käytä jokerimerkkejä. Tällöin haku etsii kaikki mahdolliset osumat, joista löytyy käyttämäsi kirjainyhdistelmä. Esimerkiksi Tupakointi tai tupak toimivat molemmat hakusanoina.