Meiltä saat monipuolista apua hallitustyöskentelyyn

Julkaistu: 01.06.2023

Tulitko valituksi taloyhtiön hallitukseen? Onneksi olkoon! Kun taloyhtiö kuuluu Kiinteistöliittoon, tarjoamme sinulle monenlaista maksutonta tukea, ohjeita, neuvontaa ja työkaluja tärkeän luottamustehtäväsi hoitamiseksi. Tässä yhteenveto Kiinteistöliiton maksuttomista jäenpalveluista, joiden avulla pääset hyvin alkuun.

1. Hallitustyöskentely haltuun -luennon tallenne

Tallenteelta opit kaiken taloyhtiön hallituksen tehtävän hoidosta. Saat myös tietoa mistä saat neuvontaa. Luento on tarkoitettu erityisesti uusille hallituksen jäsenille, mutta on hyödyllinen myös kokeneemmille konkareille. Kesto 52 min.

Katso tallenne

2. Hallituksen tehtävät ja vastuut -opaskirja

Mitä taloyhtiön hallituksen tehtäviin kuuluu ja millä tavoin hallitus vastaa asioiden hoitamisesta? Tästä opaskirjasta saat hyvät perustiedot hallitustyöskentelystä, taloyhtiön hallituksen tehtävistä ja hallituksen jäsenenä toimimisesta.

Lue verkkokirja

3. Kiinteistöliiton teemasivut

Kiinteistöliiton teemasivuille on kerätty tietoa taloyhtiön hallituksen tehtävistä ja toiminnasta sekä hallituksen jäsenille tarjolla olevista palveluista ja työkaluista.

Katso Kiinteistöliiton teemasivut

4. Verkkokurssit hallituksen jäsenille

Kiinteistöliiton jäsenille on tarjolla useita maksuttomia verkkokursseja, joita voit suorittaa jäsensivujen kautta omaan tahtiin ja silloin kun se sinulle sopii.

Lue lisää verkkokursseista

5. Puhelinneuvontaa hallituksen jäsenille

Apua hankaliinkin tilanteisiin löytyy yleensä yhdellä puhelinsoitolla meille. Jyväskylän toimistossa palvelemme arkisin klo 9-16. Käytössäsi on myös Kiinteistöliiton lakineuvonta, talous- ja veroneuvonta, korjaus- ja tekninen neuvonta ja energianeuvonta sekä Kiinteistötyönantajien neuvonta taloyhtiön työsuhdeasioissa.

Katso yhteystiedot

6. Hallituksen jäsenen tarkistuslista

Taloyhtiön hallituksen jäsenen kannattaa heti toimikautensa aluksi perehtyä huolella oman yhtiönsä tilanteeseen ja keskeisiin asiakirjoihin. Avuksi hallitustyöhön on Kiinteistöliitto julkaissut hallituksen jäsenen tarkistuslistan.

Katso tarkistuslista

7. Taloyhtiön hyvä hallintotapa -suositus

Hyvä hallintotapa kertoo kuinka asiat voidaan hoitaa taloyhtiössä paremmin kuin mihin minimissään lainsäätäjä velvoittaa. Hyvä hallintotapa sisältää hyviä käytäntöjä, jotka auttavat taloyhtiössä suosituksen soveltamista.

Tutustu suositukseen

8. Koulutusta ja muita tapahtumia hallituksen jäsenille

Järjestämme maksutonta koulutusta ja muita jäsentapahtumia Jyväskylässä ja muualla Keski-Suomessa. Verkossa lisäksi webinaareja. Seuraa tapahtumakalenteriamme ja ilmoittaudu mukaan!

Katso tapahtumakalenteri

9. Ohjevideoita

Kiinteistöliiton YouTube-kanavalta löytyy liki 200 ohjevideota.

Katso Kiinteistöliiton YouTube-kanava

+ Lisää tietoa ja työkaluja jäsensivuilla

Kiinteistöliiton jäsensivut on jokaisen hallituksen jäsenen käytössä oleva tietopankki. Sieltä löytyy verkkokursseja, oppaita ja ohjeita, asiakirjapohjia, Lakibotti, vastuunjako 3D, hallituksen jäsenen tarkistuslista ja paljon muuta hyödyllistä tietoa ja työkaluja.

Kirjaudu jäsensivuille