Yhdistyksen Juhlarahasto

Kiinteistöalan suurimpana haasteena voidaan pitää pätevän ja osaavan henkilöstön saamista alalle ja alalla olevan henkilöstön koulutuksen ja osaamisen varmistamista.

Keski-Suomen Kiinteistöyhdistyksen täyttäessä 100 vuotta vuonna 2003, yhdistyksen varsinainen kokous 28.4.2003 päätti perustaa juhlarahaston, jonka tarkoituksena on tukea kiinteistöalan koulutus-, kehitys- ja tutkimustoimintaa. Juhlarahaston alkupääomaksi päätettiin siirtää Keski-Suomen Kiinteistöyhdistys ry:n voittovaroista 250 000 euroa tätä tarkoitusta varten avattavalle pankkitilille. Sittemmin varat sijoitettiin kahteen sijoitusasuntoon.

Juhlarahastosta voidaan jakaa vuosittain sen tuottoa ja lahjoituksia vastaava määrä.

Juhlarahasto maksaa yhdistyksen järjestämät ammattilaisten koulutustilaisuudet, stipendejä kiinteistöalan tutkinnon suorittaneille henkilöille sekä apurahoja tutkimus- ja kehityshankkeille hakemuksesta.